EkoAvanture ob potoku Reka: učenci raziskujejo rečne ekosisteme

V novembru smo z učenci izbirnih predmetov Organizmi v naravi in umetnem okolju ter Poskusi v kemiji s podporo Ekošole izvedli delavnico EkoAvanture v okviru projekta LIFE2RIVERS.

EkoAvanture so izkustvene, interdisciplinarne delavnice za učence predmetne stopnje osnovnih šol. Zasnovane so z namenom spodbujanja mladih k raziskovanju njihove neposredne okolice, zlasti rečnih ekosistemov, ter k prenosu teoretičnega znanja o okolju in naravi v prakso. Na ta način učenci razvijajo občutek povezanosti z okoljem in odgovornosti do rek, da bodo v prihodnosti zanje skrbeli z uporabo na naravi temelječih rešitev.

Delavnici Biotska raznovrstnost rečnih ekosistemov in Voda in živa narava – sili, ki spreminjata okolje smo izvedli v sodelovanju z Inštitutom za ihtiološke in ekološke raziskave REVIVO. Vodili sta ju ga. Jana in ga. Mojca. Raziskovali smo potok Reka in njegov umetni kanal Mlinščica, ki je bil nekoč namenjen poganjanju mlinov, žag in kovačij. Opazovali smo sam kanal, tok vode ter rastje v potoku in na njegovih bregovih. Zanimiv del ogleda je bil tudi pogled na rake kot ostanek nekdanjega mlina. Učiteljica Tatjana, ki živi ob teh ostankih, nam je prijazno predstavila delovanje mlina v preteklosti. Z učenci smo se odpravili tudi do sotočja naravnega in umetnega kanala.

V računalniški učilnici smo si s pomočjo Atlasa voda ogledali zgodovinske zemljevide in karte Cerkelj s prikazanimi poplavnimi območji. Primerjali smo načrte poselitve v odvisnosti od potoka skozi čas. Pogovarjali smo se o pomembnosti ohranjanja poplavnih ravnic in naravne obrežne vegetacije ter zaključili z razmislekom, kako lahko ob vseh potrebah človeštva zagotovimo tudi prostor za reko.


Marija Barle